tirsdag 24. mai 2011

Rally Lydighet - og forsøk på å blogge igjen.

Da forsøker jeg med blogging igjen. ser at så mange andre klarer det, så jeg gir et nytt forsøk.

I helga deltok Alpha og jeg på konkurranse for aller første gang. Vi prøvde oss i RallyLydighet på Sanda Camping i Bø. For et fantastisk sted å trene hund, også så vakker beliggenhet ved elva!
RallyLydighet består av klasse 1, klasse 2, klasse 3 og Elite. Man starter på 200 poeng og får minuspoeng gjennom løypa om ikke utførselen er optimal. Får man over 190 poeng rykker man direkte opp i klasse 2.

Vi starta i klasse 1 og fikk akkurat 190 poeng og opprykk til klasse 2! Jippi. Seinere på dagen skulle det være et løp til, og vi tok da sjansen på å melde oss i klasse 2. Var veldig spent på det, siden vi(jeg) ikke kunne skilta ordentlig, men litt nipugging rett før fikk holde. Løpet gikk egentlig veldig bra, men på øvelsen "stå under marsj - berør - gå tilbake til hunden og ta den med igjen i fot" - skjønte jeg at vi diska. Sidan Alpha egentlig gjorde øvelsen veldig bra, uten å ha øvd på forhånd, var disken grei. hadde vi ikke diska hadde vi fått hele 196 poeng og dirkete opprykk i klasse 3, men det var gøy nok å bare prøve seg i klasse 2.

På søndag gikk vi gjen klasse 2 løp. Denne gangen diska vi ikke, men fikk 180 poeng og første plass - kjempemoro!! Vi vil være med en annen gang også.

Alpha var som et slips da vi kom hjem igjen - god trening denne helga.


Slenger med et bilde av Alpha fra påska :) og et av av rosettene ho vant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar